back when I was young

städade lite här hemma och hittade den finfina boken "barnets första år" som min mammi så fint fyllt i så jag kunde läsa om mina första år som äldre..
här kommer lite kul kuriosa från boken..

Är ju då född sista söndagen i maj, 29 maj. Vilket år 1988 inträffade på morsdag (och även elitloppet).
Föddes 19.55 på kvällen, var 52 cm lång och vägde 3910 gram.

Jag liknade tydligen min mamma när hon va liten (no shit sherlook, det gör jag ju fortfarande).

Döptes den 28/8 -89, Emmy Sofia Marie Öhman blev mitt fagra namn. Skrek och grinade halva cermonin tydligen, men när jag fick se Diana sitta typ längst fram så blev jag tydligen tyst haha.

Jag log även första gången mot pappa, mamma du måste ju ha känt dig lite bortglömd, du fick varken smile eller ord först hehe ;)

När jag var 8 månder gick jag med stöd, awesome.
Och sen gick jag första gången hemma hos yvve diana och krille, i deras kök står det.

Min första jul, alltså 1988, fick jag ett par mycket fina babyrosa converse av min morbror. Dom har jag faktsikt kvar, står här hemma i min hylla i vardagsrummet :) Fick även ett gosedjur av morfar, kommer mycket väl ihåg den där tvättbjörnen! undra vart den har tatt vägen?


När jag va 18 månader vill jag göra saker själv, framför allt ta av mig mina kläder.. det står att jag och diana brukade klä av oss kläderna och springa runt som nakenfisar. Haha.

Mina bästa vänner som liten skitunge var framför allt Diana, skrattade varje gång nån sa hennes namn tydligen haha! Bella fick drar med mini me också, även om hon va lite äldre och förmodligen inte uppskattade mitt sällsis då. Jag och alexandra var bundisar och jag pratade om henne ofta står det :) Och dick när han väl föddes såklart!
Även några andra som jag inte ens vet vilka det är, typ Joakim?





Lärde mig att cykla strax innan jag fyllde fem, kunde simma när jag va fem


Mitt första ord va: Pappa. Sa tydligen papapapapa när jag va 5 månader, men vid 6 månader kunde jag behärska mig och enbart använda dom P:na och A:na som var nödvändiga för att säga PAPPA. Mamma sa jag inte förens vid 7 månad. sorry mum.


jaa så kul va det, nu saknar jag mammi och pappi lite. Även om jag pratar i telefon med nån av dom typ varje dag.. hehe :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0